Cum faci față dimineților chinuite de artrita reumatoidă?
Cum faci față dimineților chinuite de artrita reumatoidă?

Cum faci față dimineților chinuite de artrita reumatoidă?

Toată lumea vrea să se trezească simțindu-se revigorată, revigorată și gata să înceapă ziua. Dar diminețile cu artrită reumatoidă sau alte boli cronice sunt adesea cut totul altfel. Trezirea cu poliartrită reumatoidă se poate simți ca și cum ai fi băut în exces sau ai fi alergat la maraton cu o seară înainte.

Unele zile sunt mai grele decât altele. Dar chiar și în zilele bune, poate fi nevoie de un pic de efort pentru a vă trezi și a vă simți în formă atunci când aveți artrită reumatoidă. Din fericire, există câteva obiceiuri și trucuri care vă pot ajută să aveți o dimineață mai ușoară și să ieșiți pe ușă la timp.

Ce simte artrita dimineața

Rigiditatea dimineții este unul dintre simptomele revelatoare ale artritei inflamatorii, cum este și artrita reumatoidă. Artrita reumatoidă se instalează atunci când sistemul imunitar hiperactiv cauzează inflamații la nivelul mucoasei sinoviale care înconjoară articulațiile. După ce ați stat culcat în timpul somnului, acele substanțe chimice inflamatorii se adună în căptușeala articulațiilor, care pot provoca articulații umflate, dureroase și rigide, care durează adesea câteva ore după ce vă treziți.

Declanșatoarele de artrită fac diminețile dificile și mai dificile

Diminețile cu crize de artrită sunt de obicei previzibile din cauza altor condiții, cum ar fi o schimbare a vremii (ploi abundente sau zăpadă) sau dacă în ziua anterioară ați făcut exerciții fizice mai intense. Stresul poate fi și el un declanșator.

Dar zilele proaste pot veni și fără niciun avertisment.

Cum să-ți faci diminețile cu artrită mai ușoare

Desigur, primul pas către o dimineață mai ușoară este să ai un somn bun (sau cât mai bun posibil) noaptea.

Fă niște exerciții fizice

Una dintre cele mai bune modalități de a ușura rigiditatea dimineții este să urmezi zicala „mișcarea este loțiune”. Exercițiile fizice regulate ajută la reducerea inflamației și acționează ca lubrifiant pentru articulațiile rigide. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să sari direct din pat pe banda de alergat. Puteți în schimb să încercați o rutină simplă de yoga sau întindere, puteți face o plimbare ușoară în jurul blocului sau puteți petrece ceva timp întreținând grădina. Cheia este să faceți ceva activ. Cu cât te miști mai repede, cu atât ajută mai mult la reducerea greutății dimineților afectate de artrită.

Luați aer proaspăt în plămâni și lăsați să intre lumina în casă

Sfaturile unui psihiatru spun că puteți face față mai ușor dimineților afectate de artrită ieșind afară la scurt timp după ce v-ați trezit, chiar și pentru câteva clipe. Veți constata că, într-adevăr, vă ajută să curățați o parte din acea ceață de dimineață a creierului.

Acest obicei este și mai eficient dacă soarele strălucește și faceți o mișcare în timp ce vă aflați în aer liber, dar orice moment afară este mai bun decât nici unul.

Sorbiți-vă cafeaua

Cafeaua poate fi privită ca un lucru magic. Cofeina stimulează sistemul nervos, crescând vigilența (ceaiul verde și cel negru sunt alternative bune). Încercați să nu exagerați, deoarece cafeaua poate fi un diuretic, provocând deshidratare. Consumul de cafea adaugă, de asemenea, un element de rutină dimineții. Entuziasmul trezirii în miros de cafea poate fi și el un stimulent pozitiv.

Ascultați o muzică optimistă

Puneți-vă căștile dacă ceilalți încă dorm sau dați drumul la un difuzor și bucurați-vă de melodiile preferate. O melodie mai ritmată vă poate face să vreți să dansați puțin ceea ce aduce un bonus de bună dispoziție.

Savurați un duș fierbinte

Unele tipuri de căldură la nivelul articulațiilor pot calma inflamația, ajutând la reducerea durerii și scurtarea perioadei de rigiditate de dimineață. Unora le plac păturile electrice, pentru alții un duș fierbinte (sau o baie în zilele reale dificile) este idealul. Pentru un spor de efect, adăugați un ulei esențial precum menta și eucaliptul.

Pregătiți-vă de cu seara

Dacă aveți o dimineață foarte aglomerată în care trebuie să ieșiți din casă devreme, pregătiși o parte din ceea ce trebuie să faceți cu o seară înainte. Dimineața poate fi imprevizibilă și adesea plină de disfuncții cognitive ce vă pot face să uitați unele detalii. În noaptea dinaintea unei zile aglomerate, făceți o listă cu ce trebuie pentru dimineață pentru fi mai organizați.

Mâncați un mic dejun sănătos și hidratați-vă

Multe dimineți pot fi o provocare când vă chinuie artrita și vă vine să săriți peste micul dejun. Acesta este motivul pentru care vă recomandăm un mic dejun ușor de mâncat, nu doar ușor de preparat.

Nu uitați că ceea ce mâncați dimineața poate avea un impact asupra modului în care vă simțiți restul zilei.

În loc de o supraîncărcare rapidă și ușoară de carbohidrați, mâncați un mic dejun mai echilibrat. Consumul unui mic dejun cu conținut scăzut de glicemie și proteine poate crește nivelul de energie de dimineață. Aceasta include:

  • făină de ovăz cu două ouă și fructe
  • o felie de pâine prăjită cu cereale integrale cu hummus, castraveți și două ouă
  • iaurt grecesc, scorțișoară, semințe de chia și parfait de fructe de pădure
  • ouă și spanac sau sparanghel cu feta, curcuma și usturoi
  • smoothie și două ouă

Puteți adauga usturoi, ardei iute (capsaicină) și turmeric la ouă pentru proprietățile lor antiinflamatorii suplimentare.

Și nu uitați să beți apă dimineața. Puteți combate o parte din stările de disconfort de dimineață cu ajutorul hidratării.

Folosiți cu încredere o cremă antiinflamatoare

Dacă aveți artrită și alte afecțiuni cronice, este posibil să luați mai multe medicamente și suplimente. Nu uitați însă să aplicați cu încredere și o cremă precum ArtroRelax pe articulațiile cele mai afectate. Gelul ArtroRelax se absoarbe extrem de rapid în piele și pătrunde adânc în țesut. Odată ajuns la locul durerii, începe să producă efecte imediat, beneficiile sinergice ale celor cinci plante botanice conținute trecând cu mult dincolo de acțiunea imediată, producând cu adevărat efecte profunde, persistente, care se acumulează în timp. Reduceți astfel durerea și oboseala și vă puteți începe ziua mai ușor.

Cereți mai mult timp când aveți nevoie de el

Un somn rău vă poate afecta. Dacă ați avut o noapte în care nu ați dormit bine și aveți o întâlnire importantă, cereți o reprogramare dacă este posibil. Nu uitați că oamenii nu știu prin ce treceți decât dacă le spuneți. Și odată ce știu, pot fi mai susținători și mai înțelegători.

Close Menu
Call Now Button
×
×

Cart

SUNTEM AICI

PENTRU TINE

Putem sa te ajutam?

Nu ezita sa ne scrii si vom fi mai mult decat bucurosi sa iti raspundem la toate intrebarile.

×